9/24/2004
از بچگی عاشق نوشتن بودم.اولین بار کلاس چهارم ابتدایی بودم که مادر بزرگم از مکه برام سوغاتی یک دفتر خاطرات آورد .از اون موقع بود که رسما شروع کردم به نوشتن خاطراتم.هر چیزی که برام جالب بود می نوشتم.گاهی موضوعات روزمره زندگیم رو اونقدر با آب و تاب می نوشتم که خودمم از دوباره خوندنش لذت می بردم.هنوزم اون دفتر رو دارم.الان که می خونمش به احساسات و حساسیت هاودغدغه هایی که داشتم می خندم.شاید روزی هم به این نوشته هام خندیدم.شاید!
اول راهنمایی بودم که با رمانهای فهیمه رحیمی آشنا شدم .فقط رمانهای عاشقانه می خوندم.برام فرقی نمی کرد نویسندش کیه فقط موضوعش عشقی باشه بسه!!!سوم راهنمایی که شدم کم کم از این رمانها متنفر شدم چون به نظرم همش الکی بود و با دنیای واقعی خیلی فاصله داشت. مشکل دیگه ام این بود که اصلا نمی تونستم بین خودم و نقش اول اون داستانها وجه مشترکی پیدا کنم و فقط باعث شده بود که زیادخیالبافی بکنم و همین خیالبافی ها گوشه گیرم کرده بود .برای همین تصمیم گرفتم دیگه از اینجور کتابها نخونم.دوستان دوران راهنماییم معتقد بودن که من خیلی خجالتی, حساس , آروم و عاشق پیشه ام.اما دوران دبیرستان 180 درجه تغییر کردم.شروع کردم به خوندن کتابهای فلسفی و روانشناسی ودینی.اولم از کتابخونه بابام شروع کردم که پر بود از این جور کتابها.بابام هم خیلی مشوقم بود گاهی هم در مورد کتابهایی که می خوندم باهام بحث می کرد که ببینه چقدر حالیمه.(البته گاهی هم نا امیدش میکردم!!!)خلاصه اینکه کلی حرفهای قلمبه سلمبه یاد گرفتم .طوری که می تونستم در میان یک جمعی از بزرگان فلاسفه و روانشناس طوری صحبت کنم که نه اونا بفهمند من چی گفتم نه خودم! ولی همش هم با سر تاییدم کنند!!!!!
دیگه از پیش دانشگاهی کتابی خارج ازکتابهای درسیم نخوندم.البته بعد از اینکه کنکورم رو دادم تا موقعی که نتیجه اش اومد کتابهای مطهری رو هم خوندم.توی دوران دانشگاه هم قبل از آشنا شدن با علیرضا فقط کتابهای مربوط به رشته ام رو می خوندم.به پیشنهاد علیرضا دوباره شروع کردم به خوندن رمان .توی این تابستونی هم 5 تا رمان خوندم.مطلب قبلیم رو هم با جو گیری از همین رمانها نوشتم.ولی الان دیگه با اینجور رمانهای عشقی غریبی نمی کنم.حس آشنایی نسبت به این رمانها دارم .چون شاید خودم هم یک رمان عشقی تو دلم دارم.که گهگاهی گوشه هایی از اون رو برای شما تعریف کردم.
شاید یک روزی منم این رمان عشقیم رو چاپ کردم.اما فکر می کنم هیچ کس جز خودم خوانندش نباشه حتی اون .